ביקורת – פרפרים הם חופשיים (ביה"ס גודמן למשחק)

ההצגה הנוכחית של בית הספר למשחק גודמן בבאר שבע הינה "פרפרים הם חופשיים" מאת לאונרד גרש. בלב ההצגה ישנו דון, עיוור צעיר ומוכשר שעזב את בית אמו בפרבר עשיר לניו יורק בכדי להתפתח כמוזיקאי צעיר. יום אחד הוא עורך היכרות עם שכנתו היפה והבלאגניסטית, ג'יל. בין השניים עפים ניצוצות אך כשאמו של דון מגיעה לביקור הכל מסתבך.

בשנים האחרונות הייתי בכמה הצגות של בתי ספר למשחק ובהחלט אפשר לומר שזו הייתה אחת מהאהובות עליי. הצגה שמעלה נושא יחסית "כבד" של עיוורון וההתמודדות איתו, אך היא מצליחה להעביר את הנושא בקלילות, הומור וערב שלם מלא בצחוק. הכתיבה מצוינת ומלאת בדיחות גם ברגעים הדרמטיים, עד כדי כך שלא שמעו את השחקנים בשל הצחוק של הקהל.

כמובן שהצגה כזו לא תצליח ללא צוות שחקנים מוכשר ואכן יש בביה"ס גודמן כמה כישרונות צעירים שיש לשים עליהם עין. בתפקיד דון**, עלא דקה הצליח להעביר לקהל את האופי המיוחד של הדמות בשרמנטיות ובקומיות מושלמת המתאימה להצגה. בהחלט ניתן לצפות ממנו לגדולות לאחר סיומו בבית הספר ואציין גם שבתחום השירה אפשר לסמן וי. בתפקיד הראשי השני הייתה שחקנית צעירה בשם שחר כספי ששבתה את הקהל עם החיוך הענקי שלה והקלילות שבה דידתה מצד לצד על הבמה. שניהם נתנו משחק מרשים וקומי שסחף את הקהל לסיפור המיוחד כך שכולנו חווינו אותו ביחד.

יש לציין לטובה גם את שני השחקנים המשניים- צליל חג'ג' ודניר ניצן, שתפקידיהם תרמו להצגה לא פחות משני התפקידים הראשיים. שניהם העבירו את הדמויות בצורה דרמטית אך לא מוקצנת והצליחו לשמור בהצלחה על האווירה הטובה שההצגה העבירה לאורך כל השעה וחצי.

סה"כ ולסיכום ההפקה מ-צ-ו-י-נ-ת! ממליצה לכל אחד שקופץ לבאר שבע בימים הקרובים לקפוץ ולקנות כרטיס, בסופו של יום השחקנים הצעירים הללו יכולים מחר או מחרתיים להופיע בקאמרי, ואז לכם תהיה הזכות לומר שצפיתם בהם עוד בתחילת דרכם.

ההצגה רצה רק עד ה-5.4 אז רוצו לקנות כרטיסים! לרכישת כרטיסים אתם מוזמנים להיכנס לקישור הנ"ל ולרכוש כרטיסים דרך האתר ב-39 ש"ח, או דרך הטלפון 08-6464940 שלוחה 1 ב-45 ש"ח.

לקריאה ומעקב אחרי ביה"ס גודמן לחצו כאן.

** עלא דקה הינו אחד משני השחקנים המשחקים את תפקידו של דון, השחקן השני איתי צ'מה הינו השחקן בטריילר ובפרסומות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *