ברודווי בתקופת הקורונה – עדכון

נגיף הקורונה, או בשמו השני COVID-19, הפך את העולם וגרם לכאוס מוחלט בתוך השגרה שכולנו חיינו בה. חנויות נסגרו, בתי ספר עברו למתכונת אונליין וכל מי שאינו עובד חיוני נותר בביתו עד שהסכנה תחלוף. כחלק מהניתוק והסגר העולמי עולם התיאטרון הפסיק פעולתו וההשלכות לא איחרו לבוא.

ב-11 למרץ 2020 התיאטראות בניו יורק הציגו את ההצגה האחרונה שלהם לפני שמדינת ניו יורק נכנסה לסגר כללי והתיאטרון נסגר. מאז הסגר הראשוני, תאריך החזרה לשגרה נדחה כמה פעמים, מחודש אפריל ליוני וכעת מיוני ל- 6 בספטמבר, אך תאריך החזרה הרשמי עדיין לא נקבע. כחלק מהסגירה הפתאומית והמחסור בהכנסה ישנן הפקות רבות שנפגעו מהמצב ונאלצו להכריז על צעדים דרסטיים המשפיעים על קהילת מעריצי ברודווי.

המחזמר הראשון שקיבל את אות הסגירה היה "ביטלג'ויס", כאשר הודיעו כי הסגר ממשיך עד ה-7 ביוני, יום אחרי תאריך הסגירה המתוכנן של ההצגה. מעריצים רבים והצוות של המחזמר נותרו מאוכזבים כשלא ניתנה להם ההזדמנות לומר שלום כמו שצריך, ובעצם ההצגה האחרונה של המחזמר הייתה ב-11 במרץ 2020. אך אל דאגה, המחזמר צפוי לצאת לסבב הופעות ברחבי ארה"ב ואנו בטוחים כי זו לא הפעם האחרונה שנשמע עליו.

המחזמר השני שקיבל את אות הסגירה הוא לא אחר מ-"פרוזן", המבוסס על סרט הדיסני האהוב, שהכריז ב-15 למאי שההפקה לא תשוב לבמות בברודווי. בשל המפולת הכלכלית, המפיקים החליטו כי המחזמר לא יעלה חזרה לבמות ניו יורק, אך אל חשש, ההפקות הרצות ברחבי ארה"ב ישובו לסדרן וכמובן ההפקה המתוכננת בווסט אנד בלונדון תחל ברגע שהסגר יגמר.

בנוסף, ישנן כמה הצגות כמו: "מי מפחד מוירג'יניה וולף" ו-"Hangman" שלא ישובו לאחר תקופות הקורונה.

חוץ מההצגות הללו ישנן הפקות רבות שהיו אמורות להתחיל בתקופה הזו, למשל "MJ" על חייו של מייקל ג'קסון או "קרוליין, או שינוי", שדחו את תחילת ההרצה שלהם לסתיו של שנת 2020 או אפילו לשנת 2021.

נהיה כנים, המצב לא נראה מדהים כרגע, אבל אפשר לסמוך על קהילת התיאטרון שתעשה הכל בכדי להשיב את המצב לקדמותו ולצאת חזקים יותר מהסגר. אך עם כל הדברים הרעים שקורים כרגע בעולם התיאטרון ישנן גם כמה נקודות אור שהמצב מאפשר, כמו איחוד של כל חברי הקאסט המקורי של "המילטון", "לא רק בלונדינית" והצגות פופולאריות אחרות. אז נסיים במבט אופטימי זה שיוקדש לו פוסט משלו עם כל הדברים הטובים שיצאו מהקורונה.