ביקורת – ילדות רעות Mean Girls

קנינו כרטיס, ארזנו מזוודות ושלחנו את הכתבת הראשית שלנו לניו יורק לצפות בכמה שיותר הצגות בברודווי ואוף ברודווי. על כל הצגה והצגה היא תכתוב לנו את דעתה הכנה בהקשר של תלבושות, עלילה, אפקטים, שירים, שחקנים ועוד.

והיום- Mean Girls (ילדות רעות):

ילדות רעות מספר את סיפורה של קיידי, נערה שלאחר שנים באפריקה עוברת לשיקאגו ונרשמת לבית הספר בפעם הראשונה. חבורת הפלסטיק מאמצת אותה לחיקן בכדי "ללמד" אותה כיצד יש להתנהג בתיכון, אך לאחר שהיא נפגעת ממלכת הפלסטיק, רג'ינה ג'ורג', היא יוצאת במסע להוריד אותה מכס המלכות. מהר מאוד היא תלמד שכשיוצאים במטרה כזו אי אפשר שלא להיפגע בעצמך.

כשהתחילו על הדיבורים להביא את הסרט לתיאטרון הרבה אנשים התלהבו, ועכשיו אחרי שצפיתי בו זה היה בצדק! שעתיים וחצי של הנאה צרופה עם בדיחות שנונות, שירים מקפיצים וגאגים שלא מאכזבים.

היופי הכי גדול ההפקה היא הכוראוגרפיה המצוינת והשימוש המצוין בתפאורה יחד איתה. היו לא מספיק הצגות בברודווי על ימי התיכון אבל כאן הם לוקחים את זה לשלב אחר. עם כיסאות על גלגלים שיוצאים ונכנסים איתם לבמה ועד נאמברים על המגשי אוכל, הכוריאוגרף והבמאי באמת עשו עבודה מדהימה. כל המחזמר אני עם פה פעור מרוב היצירתיות שהוצגה מולי.

הקאסט גם כן לא מאכזב ומביא הופעה מצוינת חסרת מעצורים. מי שהכי בלט לטעמי היה גריי הנסן ששיחק את דמיאן, שכל פעם שהוא עלה על הבמה הרגישו את נוכחותו והוא כל הזמן העלה לי חיוך על הפנים. הוא אימץ את הדמות מא' ועד ת' ואני לא מופתעת שהוא קיבל מועמדות לטוני על ההופעה שלו. כמובן שאסור לשכוח את טיילור לאודרמן שמשחקת את רג'ינה ואת אשלי פארק שמשחקת את גרטשן שלא מאכזבות בתפקידן ואף מתעלות על הגרסה המקורית בסרט. בכללי מדובר בצוות שחקנים מגובש שעושה עבודה מדהימה ואף יותר טובה מהשחקנים של הסרט המדובר.

אחד הדברים שלא אהבתי, אך ניתן לתקן, היו הפאות המגוחכות של האנסמבל. כל אחת שנכנסה לבמה נראתה כאילו היא לובשת פאה, מה שאף פעם לא מהווה סימן טוב. כל פאה שבנות האנסמבל לבשו לא נראתה שייכת לראש עליה ישבה ונראתה לא במקום וחבל, כי זה משהו שאפשר לתקן בקלות.

אבל סה"כ מדובר במחזמר מ-ד-ה-י-ם שאסור לפספס! בתור אחת שהסרט לא קרץ לה יותר מדי המחזמר עשה תיקון ופשוט בא לי לראות אותו שוב ושוב ושוב. אם אתם בניו יורק בקרוב לכו, לא תצטערו על זה.

לעמוד ההצגה