The Last Five Years – חמש השנים האחרונות

המחזמר, בכיכובם של ניק ג׳ונאס ואדריאן ברודי, נפתח בברודווי שבניו יורק ב-18 במרץ 2025 לריצה מוגבלת עד ה-22 ביוני 2025.

אז על מה כל המהומה?- עלילת ההצגה:

“The Last Five Years” הוא מחזמר אינטימי ומרגש, המספר את סיפור אהבתם ונפילתם של ג’יימי וקאת’י לאורך חמש שנים. הייחודיות בעלילה היא שכל אחד מהם שר את נקודת מבטו מנקודת התחלה שונה: ג’יימי מתחיל מההיכרות הראשונה וצועד קדימה בזמן, בעוד קאת’י פותחת בשלב הפרידה ומספרת את הסיפור לאחור. כך נוצרת חוויית צפייה שבה הצופים מגלים מעט בכל פעם על היחסים בין השניים, עד לרגע שבו הסיפורים של שניהם מצטלבים.

עם ילדים או בלי ילדים?- קהל היעד:

המחזמר עוסק ביחסים רומנטיים, באתגרים מקצועיים ובמציאות מורכבת של זוג צעיר, ולכן מומלץ לבני 14 ומעלה. למרות שהשפה אינה בוטה במיוחד, התוכן עשוי לגעת בנושאים רגשיים ומורכבים, ומתאים ביותר למי שכבר מכיר או מתעניין בעולם המחזות-זמר ובסיפורים על זוגיות בוגרת.

זיופים או מזמורים?- קצת על השירים:

השירים חוברו כולם על ידי ג’ייסון רוברט בראון (Jason Robert Brown), מלחין וכותב מוערך בז’אנר התיאטרון המוזיקלי. בין השירים הבולטים תמצאו את “Still Hurting”, “Moving Too Fast”, “A Summer in Ohio” ו-“If I Didn’t Believe in You”. כל אחד מהשירים מבטא שלב אחר במערכת היחסים, ומחבר את הקהל לעולמם הפנימי של ג’יימי וקאת’י.

מה קורות חייה?- היסטוריית ההצגה:

עוד לפני שהפך לאחת מהיצירות הייחודיות בתיאטרון המודרני, “The Last Five Years” עלה לראשונה באוף-ברודווי בשנת 2002. המבנה הסיפורי הלא שגרתי והלחנים העדינים-אך-עוצמתיים של ג’ייסון רוברט בראון משכו תשומת לב מהקהל ומהמבקרים כאחד. 

המחזמר זכה לפופולריות מתמשכת בזכות הפקות חוזרות, גרסאות בינלאומיות ואף עיבוד קולנועי בכיכובם של אנה קנדריק וג’רמי ג’ורדן. בשנת 2025 הוא חוזר לתיאטרון בניו יורק בהפקה חדשה, רעננה וראשונה על במת ברודווי בכיכובם של ניק ג׳ונאס ואדריאן ברודי.

 

שווה או לא שווה?- המלצת המערכת:

בתור אחד המחזות-הזמר הבולטים של המאה ה-21, “The Last Five Years” הוא חוויה רגשית נדירה. הוא מסופר בצורה ייחודית ומעניינת ומצליח לצאת מהקופסא ולהיות רלוונטי גם שנים אחרי שנכתב לראשונה. למי שמחפש סיפור אהבה שנוגע ללב, עם מוזיקה חודרת לנשמה וחדשנות סיפורית יוצאת דופן – זהו מופע שאסור לפספס.