קומפני – המחזמר על להיות גלגל שלישי שלא ידעתם שאתם צריכים בחייכם

הקורונה מרתקת את רובנו לבית ובעקבות הזמן שהתפנה לי החלטתי לחזור ולצפות בהקרנות שונות של מחזות זמר שצולמו בווסט אנד או ברודווי.
הפעם, בחרתי בגרסת הקונצרט של המחזמר "Company", בכיכובם של ניל פטריק האריס, פאטי לפון, סטיבן קולברט, ג'ון קרייר, מרתה לימפטון ועוד. לקאסט מצטרפת התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק, במקום התפאורה המוכרת של התיאטרון, ולכן ההופעה מסתמכת בעיקרה על הסיפור, התזמורת, השירים והביצועים של השחקנים. אתם מתרגשים? גם אני!

** אזהרה – מעט ספוילרים לפניכם **

המחזמר מתמקד בבובי (האריס), שחוגג את יום הולדת ה-35 שלו. לכבוד האירוע מגיעים החברים שלו, חמישה זוגות נשואים, כאשר כל זוג שונה ומיוחד בדרכו. במהלך המחזמר אנו צופים באינטראקציה של בובי, רווק הולל היוצא עם שלוש בחורות במקביל, עם כל אחד מהזוגות הללו ורואים איך בובי גדל ומתבגר לנגד עינינו. האם בובי יחליט שהוא רוצה להתמסד או שמא יישאר גלגל שלישי לנצח?

בובי, בובי בייבי, בובי בובי, בובי בובו, רוברט דרלינג, בובי בייבי, בובי. וואללה זה קליט…

הצפייה הראשונית במחזמר גרמה לי להסתכל עליו בנקודת מבט מחודשת. את השירים הכרתי עוד מראש, למרות שבהתחלה לא הצלחתי להתחבר אליהם, אבל הפעם הם קיבלו משמעות אחרת ומצאתי את עצמי שומעת אותם שוב ושוב בלופים. הביצועים היו מרגשים ואותנטיים והתאהבתי בכל אחד ואחת מהשחקנים (מי היה מאמין שלסטיבן קולברט יש קול כזה יפה?). באתי עם ציפיות נמוכות בגלל שמדובר בגרסת קונצרט, אבל בסוף יצא שהתרגשתי עד מאוד כאילו הייתי איתם שם באולם.

בובי, בובי בייבי, בובי בובי, בובי בובו, רוברט דרלינג, בובי בייבי, בובי. נכון זה מזכיר את סטואי בFamily Guy?

אפשר לומר שעברתי חוויה במחזמר הזה, ממש תהליך של גדילה יחד עם בובי. צחקתי איתו כששרה והארי הלכו מכות, הייתי בהיי יחד עם ג'ני ודיוויד, נכנסתי לסטרס עם פול ואיימי והרגשתי את כל מה שהוא הרגיש יחד עם אפריל מרתה וקאת'י. בהתחלה לא הבנתי אותו, מי רוצה ונהנה להיות גלגל שלישי כל הזמן? ולמה אומרים שהוא לא רוצה להתחייב כשכל מה שהוא מדבר עליו זה זוגיות? אבל לאט לאט הבנתי את המסע שהוא נמצא בו של הבנה עצמית וגילוי הרצונות העזים שלו. מזלו שהוא נמצא בעולם התיאטרון ולא בעולם הרווקות של ימי הקורונה. #RealLifeSucksSometimes

בובי, בובי בייבי, בובי בובי, בובי בובו, רוברט דרלינג, בובי בייבי, בובי. מעניין כמה פעמים אומרים "בובי" בכל ההצגה.

אחת המעלות של המחזמר לדעתי היא שהוא גורם לקהל להזדהות עם הדמויות. המחזמר, שיצא לראשונה בשנות ה-70, הסתכן כשהציג חמישה זוגות נשואים ורווק אחד הולל במרכז המחזה. מי רוצה לראות את החיים האמיתיים שלו על הבמה? אך הסיכון השתלם להם כשהקהל רק חיכה לראות מה הדינמיקה של בובי עם כל זוג וזוג. לצפות כיצד כל זוג צמא לסיפורים של בובי שיוציאו אותם משגרת חייהם המשעממת, כפי שהקהל הנשוי עושה כנראה עם חבריו הרווקים וקהל הרווקים עושה עם חבריו הנשואים.

בובי, בובי בייבי, בובי בובי, בובי בובו, רוברט דרלינג, בובי בייבי, בובי. 111, ספרתי. וזה רק בשירים עצמם.

מה שבטוח הוא אחרי הצפייה הזו אני יוצאת עם מחזמר חדש ברשימת ה- TOP 10 שלי, אך הבאסה הגדולה היא שגיליתי אותו רק עכשיו. ההפקה החדשה שעלתה בווסט אנד בשנת 2018 ובברודווי 2020, כשהפכו את המינים ודמותו של בובי היא כעת אישה, הביאה נקודת מבט מודרנית למחזמר הישן – בדיוק העיבודים שאני אוהבת. במאית המחזמר הבינה שהעולם היום עבר שינוי והפיכתו של בובי לאישה נותנת למחזמר רלוונטיות לשנות האלפיים וזה גרר התלהבות מחודשת למחזמר מעולה.

עכשיו, כל מה שנותר לי לעשות הוא לחכות שהקורונה תחלוף, לחסוך כסף ולטוס לניו יורק ולצפות במחזמר בלייב ולא דרך מסך המחשב שלי. #WishMeLuck

בובי, בובי בייבי, בובי בובי, בובי בובו, רוברט דרלינג, בובי בייבי, בובי. הצילו אותי!!!!

לסיום, המשפט המצטיין – "You need to marry some body, not just some body" – איימי לבובי אחרי שהוא מציע לה להתחתן איתו.

לא מסכימים איתי? ספרו לי בתגובות מה אתם חשבתם!

Stephen Colbert: On His Role In Stephen Sondheim's 'Company' : NPR